3e dag Trip!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alexandra Wessels - WaarBenJij.nu 3e dag Trip!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alexandra Wessels - WaarBenJij.nu

3e dag Trip!!

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

10 November 2008 | Suriname, Paramaribo

Vrijdag 07-11-2008

Vandaag hadden we geen gids maar een andere jongen zou ons naar de Ampoma vallen brengen en daar de rivier laten zien. Hij zou er rond 13:00 zijn. We hadden de ochtend dus voor ons zelf. Om 09:00 stond het ontbijt klaar en hebben we weer broodjes gegeten met elkaar. We zagen boven ons een hele dikke spin, het leek op een vogel spin. We hadden geen gids in de buurt dus jammer genoeg kon niemand ons vertellen wat voor een spin het was.
Na het ontbijt hebben Danny en ik een wandeling gemaakt door het vakantieoord. Het was erg klein dus dat was maar een kort wandelingetje. Er was nog wel een mooi bankje dat aan de rivier zat, daar hebben we even gezeten.
Daarna zijn we weer terug gelopen en hebben we onze zwemkleding aangedaan en zijn we weer gaan zwemen in de rivier. De jongens en de andere mensen die mee waren gingen ook mee zwemmen. Het water was heerlijk en het was vooral ook leuk met die stroming. Er waren op het vakantieoord allemaal palmbomen met kokosnoten er aan. de Hj en ben hadden alle 2 een kokosnoot gepakt en ze waren druk bezig om die kokosnoot open te maken haha. het was ze wel gelukt, de kokosnoot was alleen nog niet rijp. Het zag er wel mooi uit hoe druk ze het er mee hadden om dat ding open te krijgen haha.
Na een poos waren we het zwemmen in de rivier wel zat en zijn we met elkaar gaan zonnen op het gras. Het lag er wel heerlijk relaxt.
Ik hoorde van mensen dat er een hutje was zonder bedden maar waar de mensen in de hangmatten moesten slapen en dat daar vleermuizen en grote spinnen zaten. Ik ben er even heen gelopen en het was ook echt zo. Dus ik snel mijn foto camera pakken natuurlijk haha.
Om 12uur gingen we weer eten. We aten weer rijst met kip en groente. Het was erg lekker.
Na het eten gingen we nog even relaxen maar we vonden het wel heel vervelend dat er geen gids was want we hadden het vakantieoord nu ook wel weer gezien. We zouden nog een rondleiding krijgen door het dorpje Loka Loka, er was ons beeloofd een nog grotere spin te zien, piranha’s vangen en kaaimannen zien. Maar dat ging allemaal niet door, dat was wel heel jammer.
Om 14:00 kwam er een jongen met een boot die ons naar de ampoma vallen zou brengen. Hij kon geen Nederlands omdat hij nooit naar school is geweest dus had hij zijn twee broertjes mee genomen. We waren blij dat we eindelijk wat gingen doen.
Het was echt super mooi!!!!!! Het water kwam hard naar beneden en klotste tegen de rotsen aan. het ging erg hard, daar wil ik niet tussen zwemmen. Maar daar kom je dan ook niet levend vandaan als je daar in terecht komt.
Het was wel heeeeel erg mooi!!! We hebben de boot ergens neergezet en we zijn even een stukje over de rotsen gaan lopen. Ik wou elke keer wel foto’s maken, zo mooi vond ik het! bij een veilig stukje hebben we even met elkaar gezwommen.
We gingen nog even verder kijken en toen kwamen we bij een nog mooiere plek om te gaan zwemmen. Echt heerlijk daar! we vermaakten ons daar ook prima!
Na een poos gingen we weer terug naar het vakantieoord. We zijn nog even gaan relaxen met elkaar. Ik kan echt niet stil zitten en ik wou graag nog naar het dorpje Loka Loka. De gids was er niet dus de rondleiding ging niet door.
Ik ben met Danny door het dorpje Loka Loka gelopen. het was mooi om te zien hoe die mensen daar leven. We hebben de school van de kinderen gezien en allemaal leuke huisjes. Er kwamen ook lieve kindjes naar ons toe. Ze waren wat aandacht aan het vragen en ze wilden graag op de foto. Verder was er eigenlijk niet veel te zien.
Danny en ik zijn toen weer terug gelopen.
Om 07:00 gingen we weer eten. We aten nu heerlijke bami. Het was heerlijk!! Sommigen namen wel 3 of 4 borden eten haha.
Na het eten zijn we weer naar de bar gegaan. het was weer gezellig met elkaar. Er waren een paar mannen heel spannend aan het doen… ik was aan het kijken wat ze deden en het bleek dat er toen een slang in hun buurt was. Ze hebben hem toen dood gemaakt. Het was een gifslang. Dezelfde die wij gisteren in het bos zagen.
Om 22:00 had ik het wel weer gezien en zijn Danny en ik weer gaan slapen. de jongens gingen kort daarna ook al slapen.
Het was een mooie dag alleen jammer dat de gids er niet meer was. De gids die er de eerste 2 dagen was Koemaloe, was erg goed!! Hij wist erg veel. We hadden allemaal graag gewild dat hij bij ons was gebleven.
Maar we hebben ons prima vermaakt en een beetje rust vonden de jongens ook niet erg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Alexandra

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 119876

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: