De 2e dag 3e Brug! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alexandra Wessels - WaarBenJij.nu De 2e dag 3e Brug! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alexandra Wessels - WaarBenJij.nu

De 2e dag 3e Brug!

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

20 Januari 2009 | Suriname, Paramaribo

Zondag 18-01-2009

Vanmorgen werd iedereen rond 08:30 wakker in de hangmat. We zijn dus mooi blijven hangen haha!
Ik heb niet goed geslapen! Ik ben en paar keer wakker geweest vannacht en ik hoorde hard gesnurk. Ook dat kraken was irritant als iemand zich omdraaide maarja.. dat hoort erbij.
We hoefden toch niks actief te doen vandaag dus zo erg is het niet. Rond 09:00 zijn we gaan ontbijten met elkaar.
Chip had broodjes met kaas en worst en sandwichpret. Er waren ook een paar die gingen ontbijten met rijst en kip haha! daar had ik echt nog geen zin in vanmorgen.
Na het ontbijt zijn we ons gaan wassen in de kreek. Ik had niet echt het gevoel dat we er schoon van werden maar we waren toch een beetje opgefrist.
De zon scheen weer heerlijk dus zijn we gaan liggen zonnen op het gras met elkaar. echt heerlijk zo’n relaxt weekend!! haha.
Iedereen deed waar die zin in had vanmorgen. Een paar gingen een bal spel doen in het water, er was een groepje aan het kaarten en sommigen lagen lekker te lezen en muziek luisteren. Ik zat heerlijk in het water en af en toen even zonnen op het gras.
Vanmiddag hebben we met elkaar gegeten en na het eten zijn we weer door de jungle gaan wandelen. het was wel een beetje gevaarlijk omdat er wel wilde dieren in het bos leven. We moesten vooral op oppassen voor de slangen. Als je door een slang wordt gebeten is het echt dodelijk is ons verteld! We waren de jungle ingegaan zonder gids en stel dat er wel iemand werd gebeten, moest zo snel mogelijk een stuk uit de huis worden weggesneden waar de slang dan had gebeten. En het moet dan strak worden afgebonden zodat het gif niet door de huis kan anders ga je dood…
Maar we waren allemaal toch wel erg nieuwsgierig naar die jungle en we vonden het wel spannend dus we zijn gewoon gegaan.
Het was echt heel mooi! na een poos gelopen te hebben, kwamen we uit bij een klein dorpje. We zijn er even gaan kijken maar het zag er wel verlaten uit.. geen mens te bekennen. We zijn een stukje verder gaan lopen en daar stonden weer een paar hutjes.
We besloten toen maar om weer terug te gaan. ik vond het echt een mooie avontuurlijke wandeling! Het is wel moeilijk uit te leggen hoe leuk het was want zoiets moet je gewoon meemaken.
Toen we weer bij onze hutjes kwamen, is iedereen weer gaan relaxen. Af en toe gingen we even wat eten. Ik ben nog even gaan zwemmen met een paar en we hebben nog een spel gedaan in het water. Na een poos was ik er flauw van dus been ik weer lekker gaan zonnen. Nu kan het nog mooi! haha want volgende week zit ik alweer in het koude Nederland.
Om 16:30 is iedereen de spullen weer gaan inpakken en om 17:00 zaten we weer in de bus. Gelukkig hoefde maar 2 uurtjes te rijden, die waren ook zo om.
Ik heb echt zoooo’n leuk weekend gehad!!! Nu ik weer nieuwe mensen heb leren kennen, vind ik het wel jammer dat ik weer naar huis ga. Maar ik heb wel zin om iedereen in Nederland weer te zien!! Vooral mijn lieve vriendje!!
Ik heb echt een geweldige tijd gehad hier in Suriname!! En dat kan niemand me afpakken! Haha.
Om 19:30 werd ik weer thuis gebracht door Chip. Ik ben mijn spullen even gaan uitpakken en daarna ben ik nog even achter mijn laptop gegaan om de verhalen gelijk even te typen enz.
En om 23:00 been ik gaan slapen.


  • 19 Januari 2009 - 10:00

    Kimberly:

    hej meis leuk verhaal weer heerlijk zo'n weekend zeg maar idd volgend weekend ben je weer thuis in de kouu!! haha meisje tot gauw!
    dikke pakkerd!(K)

  • 19 Januari 2009 - 17:19

    Jiska:

    heee

    leuk hoor dat je nog z'n lekker laatste weekend hebt gehad!! nog een paar daagjes en dan nog een lange terug reis.
    tot snel.

    groetjes jiska

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Alexandra

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 1301
Totaal aantal bezoekers 119880

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: