de 3e dag in Bigi Poika - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alexandra Wessels - WaarBenJij.nu de 3e dag in Bigi Poika - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alexandra Wessels - WaarBenJij.nu

de 3e dag in Bigi Poika

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

01 Oktober 2008 | Suriname, Paramaribo

Vannacht heb ik dus weinig geslapen. Ik ben er om half 8 uit gegaan en ben op een bankje gaan lezen. Toen de meisjes wakker waren die wel normaal deden, ben ik gaan ontbijten. Ik had broodjes met pindakaas.
Daarna zijn we weer gaan baden in de kreek wat ik vreselijk vond. En de mensen zijden niks tegen mij, alleen maar lelijke dingen.
Gelukkig gingen hun nog niet mee. Ze vertelden dat er krokodillen en slagen in het water zaten..
Ik vond het weer vreselijk om me daar te wassen en ik was ook snel klaar. Toen ik weer terug was, kwam de collega van de man van Maria ook weer. hij is de enigste die normaal tegen mij doet en hij vertaalde wat de mensen zijden en hij vond het ook echt niet leuk hoe ze deden. we hebben nog een poos zitten kletsen, zo kon ik mijn verhaal toch even kwijt.
Ik hoopte dat we snel naar huis zouden gaan maar dat had ik dus mis. Ze gingen wachten tot het weer donker was en dan gingen ze rijden omdat het anders te warm was.
Ik baalde erg en hoopte dat de dag snel ging maar dat zal wel niet.

We zijn met een paar naar een kreek gegaan om te zwemmen. Ik ben niet in het water gegaan en ben aan de kant gaan kletsen met de jongen die wel normaal deed. we hadden een heel gesprek over de vergelijkingen met Nederland. Met hem kon ik wel een beetje op nivo praten want hij heeft wel goeie opleidingen en praat tenminste geen onzin.
Om 5uur zijn we terug naar de plek gegaan waar de mensen wonen.
We zijn allemaal de tassen gaan inpakken en alles opruimen en schoonmaken.
Ik was snel klaar maar de rest was aan het tijd rekken omdat ze voor mijn gevoel niet weg wilden.
Het was 7uur en eindelijk zaten we in de auto.
We reden goed door ondanks de slechte weg. Na een paar minuten zagen we een auto stil staan. Het bleek familie te zijn en we hebben ze de hele weg uit het binnenland gesleept. Dus de reis duurde 2x zo lang.
Om 11uur was ik eindelijk thuis.
Ik ben nog even naar de buren gegaan om te vragen hoe ik die zandvlooien het beste uit mijn voeten kon halen. Ze gaven me een watje met alcohol en een steriele naald. Het wou niet goed omdat ze al te diep in mijn voet zaten. En die ene teen deed erg pijn die ontstoken was.
Ze zijden dat ik de volgende dag gelijk om 06:00 naar de dokter moest gaan.
Ik ben gaan slapen en heb mijn wekker vroeg gezet. Ik wil ze er zo snel mogelijk uit hebben.

  • 30 September 2008 - 07:00

    Fennie:

    jammer dat het niet zo leuk was.

  • 30 September 2008 - 07:08

    Fennie:

    beterschap met je teen

  • 30 September 2008 - 07:20

    Jan En Tineke:

    He lieverd, wat een super vervelende ervaring. Je had je er zo op verheugd. Zo zie je maar weer wat cultuur verschillen kunnen doen.
    Er goed van je hoor dat je zo heel open en eerlijk je verhaal verteld. Elke dag denken we aan jou en je vrindinnen daar.
    Hou je ons in Nederland op de hoogte hoe het gaat met de zandvlo?
    XXX van ons

  • 30 September 2008 - 09:33

    Joyce:

    Hey meissie... Wat k^t voor je met je teen... En dat je niet zo leuk weekend heb gehad... We missen je wel heel erg... Wou dat ik naar je toe kon komen... Maar dat gaat helaas niet... Hoop echt dat het half jaar snel voorbij is en dat ik weer met je kan knuffelen... Hou van je...

    XXX joyce

  • 01 Oktober 2008 - 17:24

    Edwin:

    spannende dingen allemaal weer doe maar kalm aan groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Alexandra

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 119990

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: