Een leuke dag bij in de Ruimte en een leuke avond! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alexandra Wessels - WaarBenJij.nu Een leuke dag bij in de Ruimte en een leuke avond! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alexandra Wessels - WaarBenJij.nu

Een leuke dag bij in de Ruimte en een leuke avond!

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

22 Januari 2009 | Suriname, Paramaribo

Dinsdag 20-01-2009

Vanmorgen ben ik weer vroeg opgestaan om naar in de Ruimte te gaan. Om 07:30 stond ik weer op de bus te wachten maar ik zag hem weer niet… ik zag de mensen wel waar ik altijd bij in de bus zit en daar ben ik toen even bij gaan staan. Voor de zekerheid ben ik even naar het informatie loket gegaan om te vragen of de bus wel echt naar in de Ruimte zou gaan en de man had het weer over een andere bus en die ging dan rechtstreeks daarheen. Ik ben naar de bus gelopen en de mensen in de bus zijden dat hij daar langs reed. Ik ben ingestapt want ik zou niet weten welke andere bus er anders heen zou gaan… hij vertrok om 08:00.
Gelukkig was het de goeie bus en het was idd een kortere weg want ik was al om 08:45 bij in de Ruimte.
Ik werd er weer leuk ontvangen! :) vorige week dinsdag werd ik gevraagd om mee te helpen met het zwemmen dus ik heb mijn bikini deze keer wel mee genomen. Ze waren al begonnen met het zwemmen en ik kon gelijk helpen. Ik heb een jongen geholpen met zwemmen. Ik ben wat oefeningen gaan doen met hem en hij heeft gewoon vrij in het water gespeeld terwijl ik hem vasthield natuurlijk. Hij vond het prachtig!! hij was wat aan het spetteren en hij wou zelfs onderwater met mij. Ik vond het echt super leuk om te doen!! vooral omdat hij zo genoot van het water. Als ik de mensen blij kan maken, ben ik ook blij :)
Toen we al een poos in het zwembad hadden gezeten, gingen we in het bubbelbad. Hij was heel trots iedereen aan het laten zien wat hij allemaal kon haha.
Na een poos moest hij er weer uit en heeft het personeel hem aangekleed enz.. daarna ben ik met een andere jongen gaan zwemmen, dat ging hetzelfde. Hij vond het ook erg leuk in het water!! Hij wou er helemaal nog niet uit haha. De collega’s die de kinderen hielpen met afdrogen en aankleden, hadden pauze dus ze had graag dat de kinderen eruit kwamen. Maar de kinderen wilden er helemaal nog niet uit haha. Ik zij dat hun wel pauze konden houden en dat ik nog even met ze ging zwemmen en dat ik ze wel ging afdrogen en aankleden. er waren nog wel andere mensen bij die hielpen met de begeleiding van het zwemmen.
Na een poos moesten ze er echt uit want er is een meisje jarig vandaag en om 10:00 ging ze het vieren.
Ik heb toen de 2 kinderen geholpen met afdrogen en aankleden. Ze werden naar boven gebracht en toen ben ik mezelf even weer gaan omkleden.
Voor dat meisje wat jarig was, had ik een fotolijstje gekocht en daar heb ik een foto ingedaan van haar en mij. Dat wou ze erg graag hebben en toen ik het haar gaf, straalde ze helemaal :)
We hebben nog heerlijke cake gegeten die Nandine had gemaakt.
Ik heb een paar bewoners geholpen met cake eten maar bij sommigen ging dat toch best lastig.
Ik ben nog even gaan zitten kletsen met de bewoners en collega’s en daarna heb ik met 4 bewoners skibbo gedaan. Ik heb er ook een paar bewoners neergezet die het leuk vonden om gewoon mee te kijken. Het blijft gewoon een erg leuk spel vind ik! Haha.
De tijd ging super snel want ineens was het alweer 12:00 en het warme ten kwam er toen alweer aan. Ik heb de bewoners geholpen met eten geven en na het eten heb ik samen met een collega bewoners op bed geholpen. De schoolkinderen heb ik alleen verschoond en naar bed gebracht want die kan je zo optillen.
Toen iedereen zijn middag dutje aan het doen was, hadden alle collega’s pauze en toen belde mijn lieve vriendje mij!! Ik vond het super leuk dat hij belde!! :) ik was echt blij toen haha!
Toen we klaar waren met bellen, ben ik naar de keuken gelopen om mijn eten op te halen. ze vroegen of ik gezellig bij hun kwam zitten eten, dat leek me ook wel leuk dus ben ik benden gebleven.
Na het eten ben ik weer naar boven gegaan om nog even bij de andere collega’s te zitten. Na de pauze heb ik de 2 kleintjes nog even geholpen met eten en drinken geven. De dag vloog voorbij vandaag. Om 14:30 ben ik weer naar de bus gelopen en om 15:45 was ik weer thuis.
Vanavond krijg ik 14 studenten te eten waar we het weekend mee op trip zijn geweest dus ik moest de boel nog even een beetje opruimen en ik ben even wat dingen gaan klaarzetten.
Ik ben nog even gaan relaxen in mijn hangmat en nog even achter mijn laptop. Om 18:30 kwamen de eersten al. Remco, Helga, Sanne en Martijn. 10 min later kwamen nog 2 andere meiden (ben hun namen even vergeten) Helga, de 2 andere meiden en ik zijn toen gelijk even boodschappen gaan doen. we hebben bami en kousenband opgehaald, de kip hadden Femke en Nicol al geregeld.
We zijn weer naar huis gelopen en we zijn gelijk begonnen met koken. Er kwamen steeds meer mensen binnenlopen die ik had uitgenodigd en om 20:30 was iedereen er. Het was echt heel gezellig vanavond!! :)
We hebben gezellig met elkaar gegeten! het smaakte ook erg goed. Na het eten hebben we samen alles opgeruimd en de afwas werd ook gedaan voor mij, dat vond ik erg aardig van ze!
Daarna hebben we met elkaar de foto’s van het weekend uitgewisseld, nou dat zijn er een hoop! Haha.
Om 23:00 ging iedereen weer weg omdat ze er morgen allemaal weer vroeg uit moeten voor stage enz..
Ik was echt moe dus ben ik ook maar gelijk gaan slapen.

  • 21 Januari 2009 - 20:42

    Kimberly:

    leukleukleuke weer allemaal!:D:D ben blij dat het zo gezellig was allemaal meisje tot gauwww!!!:D:D:D
    Kusjes!(K)

  • 21 Januari 2009 - 21:20

    Henk Fennie Marielle:

    leuk gezellig alemaal voor je weg gaat en een hele goeie reis . doe rustig aan.tante fennie.

  • 21 Januari 2009 - 22:28

    Eefke:

    Nog één nachtje bij IDR, dan breng ik je morgen je weer naar huis. Helaas voor ons afscheid, maar wie weet volgend jaar of over twee jaar samen met je vriend....Helemaal top!! Succes morgen met het inpakken van je koffer. Hopelijk gaat het passen!!! Anders laat je het liggen voor je bovenburen...toch???

  • 22 Januari 2009 - 14:52

    Jiska:

    he alex,

    ik wens je goede reis morgen!! doe het rustig aan en tot snel.

    groetjes jiska

  • 22 Januari 2009 - 21:51

    Tante Fennie:

    we komen snel op bezoek ok.ik maak een afspraak met paps en mams.doei een goeie vlucht.heel veel liefs.kus.

  • 22 Januari 2009 - 22:45

    Vanessa:

    lieve alexandra
    ik wil je alvast een prettige reis toewensen
    en ik vindt het wel jamer dat je weg gaat
    maar we blijven kontact houden.
    oja je heb 2 dvds hier laten ligen wat je graag wilde hebben
    game plan en big mama
    scrijf een berichtje wat je gaat doen met die 2 dvds
    of we het mogen hebben of niet
    oke alexandra dit was
    de laaste bericht van mij
    tot schrijfs
    groetjes van vanessa
    p.s niet vergeten over die dvds

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Alexandra

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 119935

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: