Super leuke middag en avond bij in de Ruimte! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alexandra Wessels - WaarBenJij.nu Super leuke middag en avond bij in de Ruimte! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alexandra Wessels - WaarBenJij.nu

Super leuke middag en avond bij in de Ruimte!

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

24 Januari 2009 | Suriname, Paramaribo

Woensdag 21-01-2009

Vandaag ben ik pas om 14:00 begonnen bij in de Ruimte omdat de bewoners het zo leuk zouden vinden als ik nog een keer bleef slapen.
Ik heb vanmorgen dus eerst even uit kunnen slapen. Om 08:00 werd ik wakker en toen ben ik er ook gelijk uit gegaan. Ik ben gaan douchen enz..
Er stond nog een hele berg afwas! Dus ben ik eerst even gaan afwassen en een beetje opruimen. Om 09:30 kwam Marisca. Er zouden om 09:00 mensen komen om de tafel in de tuin te betegelen maar ze waren er niet. Toen ik een poosje met Marisca aan het praten was, hoorden we ze al aankomen. Ik had Marisca gisteren gevraagd of ze mijn haar nog een keer kon knippen en daar had ze nu wel even tijd voor. Ze heeft het even bijgeknipt en daarna heeft ze nog geholpen om mijn haar te verven. Ze heeft het heel goed gedaan vind ik! Toen Marisca weer weg ging, ben ik gelijk mijn tas in gaan pakken en de boel nog een beetje opruimen. De ochtend was zo weer voorbij.
Om 12:30 ben ik naar de bus gelopen en om 14:00 was ik weer bij in de Ruimte! Ze waren weer blij dart ik er was, ik vind elke keer die reacties zo leuk als ze me zien! Dat maakt me echt vrolijk haha!
Ik ben eerst even iedereen gaan groeten beneden en daarna ben ik naar boven gegaan. Ik ben toen even gaan kletsen boven en daarna ben ik met Karan en Isaac skibbo gaan doen. Het waaide alleen een beetje hard dus onze kaartjes vlogen steeds weg, dat was erg vervelend. We zijn toen maar gaan stoppen met het spelletje en we zijn memorie gaan doen, die kaarten zijn iets steviger.
Omdat ik hier morgen ochtend voor het laatst ben, wou ik iedereen graag trakteren op ijs. Ik heb 2 bewoners mee genomen naar de winkel en we hebben samen 4 bakken ijs uitgezocht en nog wat drinken voor iedereen. Toen we weer terug waren, zijn we nog even bij een van de klussers uit Nederland langs gegaan om te kletsen en we hebben daar nog even wat gedronken.
Om 16:00 kwam er een man voor de dagsluiting dus moesten we weer terug. Ik heb Karan even geholpen met de lift.
De man kwam met een gitaar en een van de klussers speelde op de piano. Ze gingen allemaal liedjes zingen en er werd nog een verhaal voorgelezen. Als laatste gingen ze bidden. Ik vind het elke keer heel leuk om te zien hoe ze de dagsluiting doen. De sfeer vind ik ook heel leuk.
Na de dagsluiting ben ik naar beneden gegaan om te eten.
Ik bedacht me toen dat ik Bas en Eefke niet meer zou zien omdat ik morgen heel vroeg naar huis wil om mijn koffer in te pakken en om het huis schoon te maken. Ik ben toen even persoonlijk naar hun toe gelopen, dat vind ik netter dan bellen.
Eefke zij dat ze om 10:00 naar de stad gaat en dat ze me dan zo af kan zetten. Ik vond dat eigenlijk iets te laat maar het is wel makkelijk dus heb ik besloten dat ik morgen vroeg om 10:00 met Eefke mee naar de stad rij.
Ik heb we afscheid genomen van Bas en de kids. Daarna ben ik weer naar in de Ruimte gelopen. Het was inmiddels alweer 07:00 dus ben ik het ijs even gaan klaarzetten. Een van de collega’s had het al mooi klaar gezet voor mij, ik hoefde alleen nog maar het ijs in de bekers te scheppen.
De bewoners vonden het erg lekker!! Ze zaten heerlijk te smullen haha! En daarna kregen ze nog drinken dat ik ook had mee genomen voor ze.
Toen de kinderen allemaal op bed gingen, ben ik met een paar bewoners een film gaan kijken, dat was erg gezellig!
Om 09:00 was de film afgelopen en toen vroegen een paar bewoners of ik ook boven wou slapen, dat wou ik wel. Nandine vond het ook helemaal geweldig! Haha! Dan gaan we samen op de mat slapen! Ik ben toen bij: Aroena, Vanessa, Fait full, Wendy en Nandine op de kamer gaan slapen. Het was echt heel gezellig!! We hebben eerst nog even zitten kletsen met elkaar en na een poos zijn we maar gaan slapen.


  • 23 Januari 2009 - 23:34

    Annie:

    leuk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Alexandra

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 119935

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: