afscheid nemen van iedereen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alexandra Wessels - WaarBenJij.nu afscheid nemen van iedereen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alexandra Wessels - WaarBenJij.nu

afscheid nemen van iedereen!

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

24 Januari 2009 | Suriname, Paramaribo

Donderdag 22-01-2009

Vannacht heb ik goed geslapen bij de meiden op de kamer. Het was ook erg gezellig:) om 05:30 hoorde ik al allemaal gerommel op de gangen enz.. ik kon toen niet meer slapen dus om 06:00 ben ik er uit gegaan en ben ik beneden naar het kamertje gegaan waar ik me even kon douchen en aankleden.
Daarna ben ik even naar de keuken gegaan om een broodje te eten.
Toen ik boven kwam, waren de schoolkinderen allemaal al klaar. Ik heb ze even geholpen met veters strikken enz.. daarna zijn ze gaan ontbuiten.
Om 08:00 ben ik met de kinderen mee naar school gegaan. Daar hebben w afschijt van elkaar genomen. Ze waren me allemaal heel lief aan het knuffelen haha! Ik ga die kids echt missen!!
Ik ben weer terug gegaan naar in de Ruimte en daar heb ik even gekletst met een paar bewoners. Ik had nog en bewoner beloofd dat ik nog met hem zou wandelen en dat kon toen wel even. Hij vond het prachtig :) haha. hij was helemaal aan het glunderen. We hebben een rondje gelopen en we zijn nog even bij de klussers gaan kijken.
Toen we weer terug waren, heb ik even geholpen met het klaarzetten van dingetjes voor de verjaardag van Clayton.
Om 10:00 kwam er bezoek voor hem en hebben we met z’n allen voor hem gezongen. Aan hem te zien, genoot hij er helemaal van! na het zingen hebben we hem de cadeautjes gegeven. En we hebben allemaal nog een stuk taart gegeten.
Eefke zij tegen mij: Alex het is nu zo ver, je zal afscheid moeten nemen van iedereen want we moeten weg.
Ik had jammer genoeg geen tijd om iedereen nog bij langs te gaan maar in het algemeen heb ik nog even wat tegen ze gezegd. Ik heb nog een super leuke kaart gekregen!! En iedereen had er iets liefs opgezet :) ik ben daar echt blij mee! Ik heb ook nog twee hele leuke groepsfoto’s gekregen!!
Ik heb daar echt een ontzettend leuke tijd gehad!! Ik ga iedereen echt zo ontzettend erg missen!! Maar gelukkig kunnen we contact houden via internet, post en de telefoon.
Na het afscheid moest ik toch echt weg.
Ik heb nog even gezellig met Eefke gekletst in de auto en toen we bij mijn huis waren, heb ik ook afscheid van haar genomen.
Thuis heb ik nog even een broodje gegeten en wat gedronken en toen kwam het moment dat ik toch echt mijn koffer in moest gaan pakken.. Het wou alleen niet passen allemaal, ik heb hem 5 keer in en uit gepakt en het wou nog allemaal niet passen. Ik werd er een beetje chagrijnig van dus ben ik het huis gaan opruimen en schoonmaken.
Na een poos heb ik weer een poging gedaan om mijn koffer in te pakken.. en het lukte :) alles zat er in. Ik ben toen even naar de buren gelopen en daar heb ik een weegschaal geleend. En ik dacht het al…. De koffer was te zwaar. Ik heb er wat kleren uitgehaald die ik dan toch maar hier in Suriname laat. Ik heb hem daarna nog een keer gewogen en toen was het eindelijk goed.
Maar….. Ik kwam buiten en ik zag de waslijn en dacht: oneeeej niet nog meer kleren!
Ik dacht: laat maar, ik ga morgen wel weer verder. Ik heb me gedoucht, aangekleed en ik ben naar Remco en Martijn hun huis gelopen.
Remco heeft nog wat muziek op mijn mp3 speler gezet en we hebben nog even zitten kletsen.
Om 07:45 hebben we Chip gebeld want we wilden even bij Salsa kijken.
Er waren veel bekenden aan het dansen vanavond dus dat was wel leuk om te zien. Na salsa zijn we nog even gaan kletsen met elkaar en om 08:30 zijn we naar het pannenkoek en poffertjes restaurant gegaan want daar hield ik mijn afscheidsfeest.
Er stond al een hele grote tafel voor ons klaar. We zaten er in totaal met 18 mensen. Het was echt heel gezellig :)
En ineens zij iedereen: Alex staan!!!! Staan!! Staan!!! Ik dacht: ojeeeey wat gaat er nu gebeuren? En Remco ging ook staan. Hij ging een speache houden haha. Dat ze het zo leuk met me vonden enz…. Dat vond ik echt lief! Ze hadden nog een hele leuke foto laten maken van hun allemaal met een hele leuke tekst erop :) En ik heb nog een leuk bakje met snoepjes gekregen.
Ik ga ze allemaal echt heel erg missen!!!!!!! Die leuke tijd hier in Suriname vergeet ik echt nooit meer!! En niemand pakt mij dat meer af! Haha
Toen we gezellig hadden gegeten met elkaar, waren we van plan om naar de Zanzibar te gaan en daarna naar Havanna Launge.
We zagen dat het al best laat was, dus zijn we gelijk met elkaar naar Havanna Launge gegaan.
Het was echt een geweldige avond daar!!!! We hebben veel lol gehad!
Om 14:00 zijn we weer naar huis gegaan. een paar bleven nog dus daar moest ik dan ook echt afscheid van nemen. Vanavond had ik echt zoiets van: waarom is die tijd zo snel gegaan, ik wil helemaal nog niet naar huis. Maar als ik dan weer aan mijn lieve vriendje denk, kan ik niet wachten om hem te zien!! Het afscheid nemen was echt niet leuk!! maarja, die tijd moest er toch een keer zijn.
We gingen met 2 taxi’s terug, dus heb ik van iedereen in de andere auto ook afscheid genomen, dat vond ik ook echt niet leuk!! Maar we houden allemaal contact gelukkig! En we gaan meeaten als iedereen weer terug is haha.
Ik ben in de taxi gestapt en weer een voor een afscheid nemen.
Toen ik thuis was, ben ik nog even wat gaan drinken en daarna ben ik gaan slapen. Ik hoopte wel dat ik een beetje zou kunnen slapen haha! Want ik vind het toch allemaal wel heel spannend. Maar ik laat alles gewoon op me af komen, het komt allemaal goed.


  • 23 Januari 2009 - 16:37

    Edwin:

    he alex kspreek je binnenkortn in NL wel weer groeten edwin

  • 23 Januari 2009 - 16:49

    Remco Van Engelenburg:

    Blondine!

    Nogmaals bedankt voor de gezelligheid, je vriendschap en de mooie momenten! Zeker een tijd om nooit te vergeten! Goede reis!!

  • 23 Januari 2009 - 16:54

    Helga:

    hey alex!!

    we gaan je missen t was erg gezellig met en we houden contact he

    zux helga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Alexandra

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 119937

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: