2e dag trip! Mina val bekijken!! en Jarig!!!!!!!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alexandra Wessels - WaarBenJij.nu 2e dag trip! Mina val bekijken!! en Jarig!!!!!!!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alexandra Wessels - WaarBenJij.nu

2e dag trip! Mina val bekijken!! en Jarig!!!!!!!!!

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

10 November 2008 | Suriname, Paramaribo

Donderdag 06-11-1987

Vandaag ben ik Jarig!!!!!!!!!!!! Ik ben 21 jaar geworden.
Ik werd al heel leuk wakker want Danny zat heel lief voor mij te zingen :) en daarna feliciteerde hij mij.
Van mijn ouders en van Danny heb ik een super mooie foto camera gekregen!! Daar ben ik erg blij mee.
Om 06:00 waren de jongens ook al wakker om de zonsopgang te bekijken. En ze feliciteerden mij ook gelijk :)
De andere mensen lagen nog te slapen dus zijn we met de gids mee gegaan naar een mooi plekje om de zonsopgang te zien. Het was echt erg mooi! En intussen zagen we hoe de mensen die daar woonden zich aan het wassen waren en hoe ze de afwas deden in de rivier.
Om 06:30 was de zon er helemaal en zijn we weer terug gelopen met elkaar. We hebben gedoucht, aangekleed en de tassen ingepakt voor de jungle tocht. Om 07:00 zaten we zo als gepland aan het ontbijt en om 08:00 zat iedereen in de Korjaal. Dat had ik niet verwacht haha.
We gingen met de korjaal naar de idyllische Grankreek om vanaf daar te beginnen met de jungle tocht. De tocht met de boot was al erg mooi!!!
Toen we er waren, hadden we de boot goed vastgezet en konden we beginnen met de jungletocht. De gids vertelde ons eerst wat we tegen konden komen en waar we voor moesten oppassen. Er ging nog een man mee, hij liep voorop met een geweer en een kapmes. Het was erg mooi allemaal!!! En iedereen had er veel plezier in.
Er groeien erg veel mooie planten in de jungle en overal gaf de gids een goeie uitleg bij. We hebben ananassen gezien, lianen, veel verschillende soorten palmen, telefoon boom, en nog veeeeel meer!
Wat ook wel grappig was is dat we een boom tegenkwamen met spul er op dat de mensen daar gebruiken om het vuur aan te steken. Het waren soort aanmaakblokjes. De gids pakte een stukje, maakte het aan en gaf er een uitleg bij. Terwijl het brandde gingen we weer verder lopen. We vonden het erg raar want het bos was erg droog en voor ons gevoel zou er zo een bosbrand kunnen ontstaan. Maar de gids zij: niks aan de hand, we lopen weer verder. Haha.
Het was wel erg warm. we hadden allemaal 1,5 liter water mee per persoon.
De gids liet ons ook nog een wandelende boom zien. De boom had allemaal kleine stammetjes en elk jaar kwam er een bij en verschoof de boom een stukje naar een kant. En we hebben nog een liaan gezien waar de mensen in het binnenland baarmoederontsteking mee kunnen genezen. We hebben ook heel veel grote bomen gezien. De grootste boom was 8 meter breed.
De gids heeft nog reuze mieren geroepen. Dan ging hij met een stok in de grond rommelen en toen kwamen er heel veel mieren uit.
Onderweg had de gids nog een groepje wilde zwijnen gezien. De man die het kapmes en het geweer had, is er achteraan gegaan. we hadden niet verwacht dat hij nog een wild zwijn kon vinden maar ineens hoorden wij een schot. Na een poosje zagen wij hem en had hij een wild zwijn mee. Hij heeft hem goed verstopt zodat andere dieren of mensen het zwijn niet goed konden vinden. Op de terugweg zouden we het zwijn meenemen.
Dus we liepen weer verder. Na 3,5 uur gelopen te hebben, kwamen we eindelijk aan bij de Mina val. De waterval was echt heel mooi!!!!!! We hebben daar onze broodjes even opgegeten en water gedronken.
We hadden het allemaal erg warm van de wandeling dus we hadden wel zin om een duik te nemen. Iedereen had de zwemspullen mee en we zijn heerlijk gaan zwemmen bij de waterval! Ook hebben we veel mooie foto’s kunnen maken.
We zijn daar wel 1,5 uur geweest. toen zijn we weer terug gelopen want we moesten nog 3,5 uur weer teruglopen.
We moeten allemaal wel erg lachen om SteveO haha. hij had in de stad schoenen gekocht voor de trip maar de zool liet helemaal los. Op de terugweg viel steveO zijn schoenzool er helemaal onderweg haha. we hebben de schoen proberen vast te maken met lianen en elastiek van de laarzen van de gids. Maar na 5 min liet dat ook al los. De gids is toen op blote voeten verder gegaan en SteveO heeft de laarzen van de gids aan gedaan. we hadden er allemaal wel veel lol om dat het SteveO weer moet gebeuren haha. maar de gids heeft er vroeger vlak bij gewoond dus hij is wel wat gewend.
Toen we bij de plek van heet wild zwijn kwamen, lag hij er gelukkig nog. De man die hem had geschoten, bond de poten vast met lianen en deed hem op zijn rug als een rugzakje.
En zo liepen we weer verder.
We hebben nog hele mooie gifkikkers gezien, rood met zwart. Daar was ik al lang naar op zoek en eindelijk heb ik ze gevonden haha.
Op een gegeven moment zagen we dat er een paar stil bleven staan en dat ze iets aparts zagen. Zijden dat er een gifslag in de buurt zat. De gids kwam er ook al snel aan en hij ging de gifslang dood maken. het zag er wel spectaculair uit hoe hij dat deed haha. Het was hem goed gelukt zonder dat er wat gebeurde met ons. Hij heeft zijn kop er af gehakt en liet het ons zien. Hij gaf nog een uitleg en daarna gooide hij de slang in het water. We vonden het allemaal erg interessant.
Na een paar uur gelopen te hebben, kwamen we weer bij de korjaal. We zijn toen weer naar het vakantieoord gevaren.
We hebben met z’n allen nog even in de rivier gezwommen en om 07:00 stond het eten alweer klaar. De kokkin had heerlijke rijs met kip en kousenband gemaakt. Iedereen vond het heerlijk. Zelfs degene die niet gek zijn op rijst.
Na het eten heeft iedereen voor mij gezongen omdat ik jarig ben vandaag :)
Na het eten zijn we weer naar de bar gegaan om met elkaar gezellig wat te drinken en praten over de jungle tocht.
De gids kwam ons vertellen dat hij morgen niet meer mee zou gaan omdat hij mee moest met een andere tocht maar iemand anders zou het over nemen. We vonden het allemaal erg jammer want hij deed het erg goed! hij kwam ook nog even bier drinken met de jongens.
Om 22:00 was ik erg moe en zijn Danny en ik gaan slapen.