Op trip naar de Mina vallen!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alexandra Wessels - WaarBenJij.nu Op trip naar de Mina vallen!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alexandra Wessels - WaarBenJij.nu

Op trip naar de Mina vallen!!

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

10 November 2008 | Suriname, Paramaribo

Woensdag 05-11-2008

We gaan nu 4 dagen op trip en we hebben er allemaal super veel zin in!!!!!!!! De natuur in het binnenland is namelijk super mooi!!! De trip die we gaan doen heet Mina Vallen. We hoorden dat de trip nog maar 4 maanden bestaat omdat de waterval nog niet zo lang geleden is ontdekt.
Om 08:00 gingen we met z’n 5en lopend naar Bleu Frog (De organisatie) Dat was maar 10 min lopen ongeveer.
Toen we er waren, stonden en nog al allemaal mensen klaar. De gids, chauffeur, kokin, en nog 4 andere mensen die ook mee gingen. Toen we al onze bagage in de bus hadden geladen, gingen we vertrekken.
De weg vond iedereen erg mooi! We reden Langs allemaal leuke huisjes en onderweg was het alleen maar gehobbel. Na een poos zagen we allemaal leuke kleine dorpjes langs de weg.
Na 4 uur in de bus gezeten te hebben, kwamen we aan bij Albina.
Dat is ook een erg mooi dorp! We hebben allemaal even rond kunnen kijken en we hebben even van de natuur kunnen genieten. Na een half uurtje stond er een korjaal voor ons klaar (een hele lange dunne boot) we hebben de spullen allemaal ingeladen en toen gingen we vertrekken.
We kregen in het begin al lekker eten. We mochten kiezen of we een bakje nasi of bami wilde hebben. het was erg lekker!
Het was een hele lange reis van 5uur. De natuur was wel erg mooi!! We vaarden langs allemaal kleine dorpjes en we kwamen nog goud zoek machines tegen.
Aan de Linkerkant zagen we Frans Guyana en aan de rechterkant Suriname. dat was wel heel grappig om te zien.
We hebben allemaal even lekker kunnen relaxen maar na 5 uur in de korjaal gezeten te hebben, kreeg iedereen wel een zere rug en een stijve kond.
We zagen steeds meer stroming en rotsen in het water en wat we allemaal erg mooi vonden is dat we met de korjaal tegen de stromende rivier gingen varen. Af en toe wareen het wel wilde stukjes en dat maakte het wel spannend.
Toen we eindelijk bij het vakantieoord aankwamen, hebben we onze spullen allemaal uit de boot gehaald en heeft de man van het vakantieoord ons de hutjes gewezen.
Ben, HJ en SteveO sliepen met z’n 3en in een hut. Danny en ik hadden een hut voor ons 2en en de andere 2 stelletjes hadden ook een hut voor zichzelf.
We hebben de spullen naar onze hutjes gebracht en we hebben snel onze zwemkleding aangetrokken.
We hebben nog even heerlijk met elkaar in de rivier gezwommen. We moesten wel oppassen dat we niet in een te sterke stroming kwamen want als je dan geen grip meer had, kon de stroming je zo meenemen.
Het water was echt heerlijk en de jongens genoten alweer van hun parbo bier in de rivier haha.
Iedereen genoot van het mooie uitzicht en de prachtige rivier.
Het werd al snel donker en toen het helemaal donker werd, zijn we er uit gegaan en heeft iedereen zich in het hutje omgekleed. We zijn nog even naar de bar gegaan om daar gezellig even wat te drinken en te kletsen met elkaar. Er waren wel super veel muggen en kikkers op het vakantieoord en nog meer gekke beesten maar die zouden we nog wel gaan ontdekken.
De gids kwam er ook bij en hij heeft even met de jongens bier gedronken. En hij vertelde het programma van de volgende dag.
Om 06:00 zou hij op onze deur gaan kloppen om de zonsopgang te kunnen zien. Degene die niet wou kijken mocht wel blijven liggen. en om 07:00 moesten we klaar zitten aan het ontbijt en om 08:00 zouden we gaan vertrekken en een jungle tocht doen op weg naar de Mina val.
Om 22:00 waren we erg moe en zijn we allemaal naar ons hutje gegaan om lekker te gaan slapen.