3e dag boto Passie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alexandra Wessels - WaarBenJij.nu 3e dag boto Passie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alexandra Wessels - WaarBenJij.nu

3e dag boto Passie

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

06 Januari 2009 | Suriname, Paramaribo

Zondag 04-01-2009

Vanmorgen werden we om 08:30 wakker in onze hangmatten. Ik heb wel lekker geslapen vannacht. We hoorden allemaal geluiden van de dieren, vooral de vogels en de krekels. Het was echt leuk om zo in de jungle te slapen!! :)
We hadden ook weer een heel lekker ontbijt met lekkere broodjes.
Na het ontbijt zijn we met elkaar gaan baden in de rivier. Ik had niet echt het idee dat ik er schoon van werd maar het idee was leuk haha. na het baden in de rivier hebben we ons allemaal weer omgekleed en zijn we gaan luieren in de hangmatten.
We hebben nog een boswandeling gedaan maar we konden niet te ver omdat het nu de regentijd is en dan kan het gevaarlijk zijn met de slangen en andere gevaarlijke dieren. maar de gids wou ons toch even het bos laten zien. We zijn naar de medische zending gelopen. dat was ook leuk om te zien!
Gisteren is er een vrouw bevallen van een jongetje en dat mochten we wel even zien. Ik heb dat lieve kleine baby’tje nog even vast morgen houden!! :) echt zooo’n schatje haha. Ik heb haar toen nog even wat geld gegeven want dan mocht ik er mee op de foto. Jammer genoeg konden we nergens binnenkijken. Ik had graag willen zien wat voor producten enz ze gebruiken. en hoe ze omgaan met wonden van mensen enzo. En er was ook niemand aan wie ik wat dingen kon vragen.
Het begon weer keihard te plenzen toen we weer terug gingen!! We waren ook weer drijf nat allemaal toen we weer bij ons plekje waren. We zouden nog een dorpswandeling gaan doen maar omdat het zo regende ging dat niet door.
We zijn weer even gaan luieren in de hangmatten en er was alweer heerlijk voor ons gekookt! We hadden rijst, vis en kousenband. Het smaakte super lekker!! Na het eten hebben we alle spullen weer ingepakt en om 14:30 zijn we weer met z’n allen in de boot gestapt. Karine en ik hadden geluk dat we poncho’s mee hadden dus we werden niet zo super nat. Maar de rest probeerde zich een beetje droog te houden met een handdoek haha. de spullen waren allemaal goed afgedekt zodat die niet nat zouden worden. We moesten 2 uur in de boot zitten maar omdat het de hele tijd regende, was dat even niet zo leuk. we waren blij dat we weer bij de bus waren.
Om 17:00 vertrokken we met de bus naar de stad. Het was ook geen prettige reis in de bus want we moesten er 5 uur inzitten en de weg was echt zooo slecht. Het was alleen maar gehobbel. En toen het donker werd, konden we ook niet meer zo hard rijden omdat het zicht steeds slechter werd.
Maarja.. het was ook wel weer een avontuurtje haha.
Om 22:00 was ik thuis. Ik ben nog even mijn spullen gaan uitpakken en daarna ben ik gelijk gaan slapen.
Ik vond het wel zooooooooo’n super geweldig mooie trip!!! Dit had ik zeker niet willen missen!!

  • 06 Januari 2009 - 10:57

    Jan En Tineke:

    Gelukkig je bent weer terug op je 'basis'.
    En wat weer een mooi verhaal en mooie foto's.
    Nog maar even en je bent weer in ons midden. Het weer is hier prachtig met name de temperaturen lopen uiteen van min 9 tot min 15.
    Maar als jij weer op schiphol bent is het vast dik boven nul hoor.
    Wat ben je ontzettend bruin zeg.
    Heel veel liefs van ons uit een bere koud Nederland

  • 06 Januari 2009 - 13:36

    Bertine:

    heey alexandra!
    wat een leuke foto's en verhalen zeg! echt grappig want ik herken heel veel dingen van het binenland waar ik dan ook ben geweest en ook mensen van salsa enz echt grappig!
    je hebt in iedergeval beter weer dan ons. haha wat zal het voor jou straks wennen zijn in de kou ik had het al toen ik in juni terug kwam en warm was maar ik had het koud ahha.
    su6 nog met alles!!
    doe de groeten aan de barjongens van la caff van mij en Roelina wil je.!

  • 06 Januari 2009 - 20:18

    Jiska:

    he alex,

    wat een super weekend het jij gehad joh!!
    wij genieten hier van het heerlijke schaats weer, we zijn elke op het ijs te vinden met de kids, erg leuk dus!!
    wat leuk trouwens om te dat ze daar in het warme suriname de babys ook een mutsje op doen.

    nou spreek je snel weer

    groetjes jiska

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Alexandra

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 120259

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: