1e dag 3e brug - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alexandra Wessels - WaarBenJij.nu 1e dag 3e brug - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alexandra Wessels - WaarBenJij.nu

1e dag 3e brug

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

20 Januari 2009 | Suriname, Paramaribo

Zaterdag 17-01-2009

Het weekend ga ik mijn laatste tripje maken naar het binnenland!! Ik heb er echt heel veel zin in!
Om 06:00 ging mijn wekker, ik ben er gelijk uit gegaan. heb me gedoucht, aangekleed enz. mijn spullen had ik allemaal al klaar gezet dus dat scheelde weer een hoop. Toen ik klaar was met alles, ben ik naar Chip zijn huis gelopen. iedereen was er al en ze waren druk bezig om de bus in te laden. De helft van de studenten kende ik nog niet dus ik ben eerst even kennis gaan maken. Ze zijn bijna allemaal net 2 weken in Suriname en blijven nog allemaal 5 maanden. Toen we alles in de bus hadden geladen, zijn we gaan vertrekken. Remco reed achterons met een auto van Chip.
We waren met 16 personen in totaal dus dat werd vast een super gezellig weekend!
Het plaatsje waar we heen gaan het weekend het de 3e brug en het is 2 uur rijden vanaf de stad. het is dus niet heel erg ver in het binnenland maar volgens Chip was het een hele mooie plaats.
Om 10:30 waren we er en Chip had gelijk! Het zag er erg mooi uit :) we hadden 2 hutjes gehuurd en die mochten we zelf uitzoeken. We zijn de bus uitgestapt en we zijn gaan kijken naar een leuk plekje.
We hadden al snel een plekje gevonden waar iedereen het mee eens was. We zaten direct aan het water en we hadden de grootste hut uitgekozen waar we bijna met z’n allen onder konden gaan slapen.
Chip en Remco kwamen en al aanrijden en toen hebben we gelijk de spullen allemaal uit de auto geladen.
Iedereen begon gelijk zijn hangmat op te hangen. Het paste jammer genoeg net niet allemaal dus gingen er 4 in het andere hutje slapen.
Toen iedereen zijn hangmat had opgehangen, is iedereen zijn zwemkleding aan gaan doen en zijn we met z’n allen gaan zwemmen. Het was echt heerlijk! En we hadden echt super mooi weer!! daarna zijn we met elkaar gaan zonnen.
Chip had echt heel veel eten mee genomen!! Echt teveel om op te noemen! En we mochten pakken wanneer we wilden.
Het werd echt een relaxt Surinaams weekend!! haha.
’s middags zijn we met elkaar een wandeling gaan maken door de jungle. Het was erg mooi!! na een poosje zijn we even gaan stoppen om even lekker te zwemmen. We hadden echt lol met elkaar :) gelukkig klikte het met iedereen!
Na een poos zijn we weer terug gelopen door de jungle en zijn we weer naar onze hutjes gegaan. iedereen is even wat gaan eten en daarna even relaxen in de hangmat.
Iedereen had wel zin om vanavond een kampvuur te maken dus zijn we na een poosje met z’n allen hout gaan zoeken. Het werd al een beetje schemerig dus hebben we het gelijk maar aangestoken. Om 07:00 was het helemaal donker.
We zijn gezellig met elkaar bij het kampvuur gaan zitten. we hadden echt van alles te eten haha! ik heb ook een stukje kaaiman geproefd, dat smaakt naar kip maar dan taaier. En we hadden kroketjes, rijst, kip, en dingen waarvan ik de naam niet meer van weer haha. en hij had ook veel drank mee genomen!
Iedereen had het erg naar zijn zin! En sommigen zijn laat op de avond nog gaan zwemmen haha.
We hebben echt een super leuke dag gehad met elkaar!!!!!!! :) En vannacht zijn we met z’n allen in de hangmatten gaan slapen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat want als iemand zich omdraait, hoor je gelijk al gekraak haha. dus hopelijk liggen we niet op de grond met z’n allen haha!

  • 18 Januari 2009 - 22:41

    Tante:

    Leuk al die berichten Alexandra, maar meisje, je moet echt wat beter op je taalfouten letten hoor. Dit kan echt niet....

  • 18 Januari 2009 - 22:59

    Alexandra:

    Waar slaat dit nou weer op Tante? Het is geen Nederlandse les hoor!! En ik vind het leuk om verhalen te schrijven!! Vast jaloers......

  • 18 Januari 2009 - 23:01

    Eefke:

    Dat was dan je laatste weekendje uit in Suri... nog een paar dagen!!
    Gelukkig kom je nog naar ons toe, bij "in de Ruimte" waar de bewoners je straks echt gaan missen. Hopelijk neem je dinsdag wel een bus die rechtstreeks gaat... en geen drie uur !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Alexandra

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 119989

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: