Vervelende busreis! en leuke dag bij In de Ruimte! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alexandra Wessels - WaarBenJij.nu Vervelende busreis! en leuke dag bij In de Ruimte! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alexandra Wessels - WaarBenJij.nu

Vervelende busreis! en leuke dag bij In de Ruimte!

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

18 Januari 2009 | Suriname, Paramaribo

Vrijdag 16-01-2009

Vanmorgen ben ik weer om 06:00 opgestaan om naar In de Ruimte te gaan. Ik had er weer veel zin in!
Om 07:15 was ik bij de bussen maar ik kon mijn bus nergens vinden… ineens hoorde ik mensen roepen. Eerst reageerde ik er niet op maar toen ze door bleven roepen, keek ik toch even om. Het waren de mensen waar ik elke ochtend bij in de bus zit. Ze vertelden dat de bus waar we normaal mee rijden niet reed vandaag en dat de bus waar ze in zaten het overnam. Ik ben toen ook in die bus gaan zitten en ik vroeg de chauffeur nog even voor de zekerheid of hij ook langs in de Ruimte reed. Hij zij dat hij daar ook gewoon weer langs komt.
Toen we net een kwartiertje onderweg waren, ging de band van de bus kapot. We zijn naar een garage gereden en daar hebben ze de band verwisseld. Het viel allemaal weer een beetje tegen want er was wat materiaal kapot enz… maar na een half uur konden we eindelijk weer verder rijden.
Het was echt zooo druk op de weg! Ik moest wel lachen om een verkeer agente.. ze was zich aan het uitsloven om het verkeer te regelen maar er waren gewoon mensen die niet naar haar luisterde en ze reden gewoon door haha. echt grappig hoe kwaad ze werd.
toen we een poosje onderweg waren, dacht ik van??? dit klopt niet… de bus ging normaal helemaal niet die weg.. maar ik dacht dat het wel goed zou komen omdat de chauffeur zij dat hij langs in de Ruimte zou rijden. ik ben toen maar mooi rustig blijven zitten.
maar na een uur dacht ik??? Waar zijn we nu weer beland… Dus ik ben de chauffeur nog even gaan vragen of hij er echt langs ging en hij bleef maar volhouden van ja.. Maar een vrouw zij tegen mij dat we weer naar de stad gingen en dat hij er helemaal niet meer langs ging. Ik ben de bus toen maar uitgestapt en ik wist echt niet waar ik was! Ik heb Eefke maar gebeld en ik heb wat straatnamen opgenoemd maar het bleek dat ik toch best ver weg was vanaf in de Ruimte. Ze wou me al door iemand op laten halen maar ik wou het eerst nog even met de bus proberen, anders kost het ze ook nog weer moeite enz..
Ik ben wat rond gaan vragen aan mensen welke bus er wel heen ging. Een jongen zij dat ik naar de overkant van de weg moest lopen en daar een bus moest nemen… dat deed ik maar. Toen er een bus kwam, vroeg ik eerst of hij naar in de Ruimte ging. Hij zij ja. Dus ik ben ingestapt.. de bus was bijna leeg op de chauffeur en een jongen na en ze hadden toch een lol in het Surinaams… en op een gegeven moment stopte hij en hij zij: nu rijd ik niet meer verder want ik ga weer terug naar de stad. Ik werd boos omdat hij mij voor de gek had gehouden en ben de bus weer uitgestapt. Al snel stond er een andere bus en hij zij ook dat hij die kant op ging. (ik had nog steeds geen idee waar ik was) eindelijk reden we in de goeie straat waar in de Ruimte is dus ik dacht: nu kan het niet meer mis gaan. ineens stopte de bus weer en hij zij dat hij niet meer verder reed maar ik moest maar rechtdoor gaan lopen… nou pfff ik moest nog een heel eind wat de straat is echt heel lang. Toen ik een poos aan het lopen was, kwam er gelukkig weer een bus aan en daar ben ik ingestapt. En eindelijk was ik bij In de Ruimte! Deze chauffeur was wel aardig en ik hoefde ook niks te betalen.
Nou pfff dat was me een lange rit zeg!

Ik ben gelijk even naar Eefke en Hanneke gegaan en ze moesten wel lachen maar het blijft een rot streek van die chauffeurs !! Achteraf kan ik er ook wel om lachen, heb ik ook weer wat beleefd haha.
Ik ben even koffie gaan halen en ben bij hun koffie gaan drinken. We hebben nog even gezellig gekletst met elkaar.
Daarna ben ik naar boven gegaan om iedereen te groeten. Ze zijden al van: wooow wat ben je laat!! Toen vertelde ik mijn bus verhaal en ze zijden: ja dat gebeurt soms wel bij bakra’s (blanken) dan houden ze je gewoon voor de gek. Maar ze moesten er ook wel om lachen. Ik ben gelijk gaan helpen om de 2 kleintjes eten en drinken te geven. Daarna ben ik gaan helpen met het verschonen.
Ik ben nog even gaan kletsen met een paar bewoners en daarna ben ik nog even beneden gaan kijken bij de bewoners die druk aan het werk waren.
Om 11:45 was het warme eten er alweer. Ik heb geholpen met eten en drinken geven en daarna heb ik samen met een collega bewoners op bed gebracht. Ik heb weer veel geleerd van haar! ik heb 4 zwaardere bewoners op bed gebracht die ik nog niet zo vaak had geholpen. Het was allemaal wel heel leerzaam!! Ik heb haar nog wat handelingen geleerd en zij mij :)
Om 13:00 had het personeel pauze. Ik had weer lekker warm eten. Rijst, rundvlees en 2 soorten groente maar de namen weet ik niet meer.
Na het eten ben ik nog even gaan zitten bij de bewoners en om 14:00 heb ik samen met een collega de mensen weer uit bed gehaald. En ik heb nog wat verpleeg technische handelingen geleerd. Zulke dingen vind ik allemaal echt mooi om te zien!
Toen we klaar waren om de bewoners uit bed te halen, heb ik nog spelletjes gedaan met de bewoners. Het was erg gezellig!
Ik ben tot 16:15 gebleven vandaag. ik heb mijn spullen gepakt en ben naar de bus gelopen.
Om 17:45 was ik thuis.
Eerst ben ik even wat gaan drinken en relaxen in mijn hangmat. En daarna ben ik in de tuin even brood gaan eten want ik had wel trek na zo’n lange dag.
Vanavond had ik even nergens zin in, ik wou gewoon even rustig achter mijn laptop enz.
Na het brood eten ben ik alles even gaan opruimen en afwassen enz.
Ik heb mijn tas ingepakt voor het weekend want ik ga met een groep Nederlandse studenten een tripje doen. Dat heeft Chip de taxi chauffeur geregeld omdat het mijn laatste weekend is en Martijn gaat over 2 weken ook al weg en hij wou toch nog even wat gezelligs doen met elkaar.
Waar we heen gaan weet ik nog niet en wat we gaan doen weet ik ook niet haha. De verhalen lezen jullie maandag wel weer.
Ik ben nog even gaan douchen en daarna even lekker achter mijn laptop en tussendoor even tv kijken.
Ik ben weer niet te laat op bed gegaan omdat ik er morgen alweer om 06:00 uit moet voor het tripje.

  • 16 Januari 2009 - 23:27

    Vanessa:

    lieve alexandra
    ik wens je alvast een prettige weekend toe veel plezier
    en tot dinsdag dan maar weer
    groetjes van vanessa

  • 16 Januari 2009 - 23:39

    Kimberly:

    haha wat een verhaal weer dat kan ook eigenlijk alleen jou overkomen (nou mij zou precies hetzelfde gebeuren) meisje geniet alsjeblieft van je laatste weekend je weet wat ik bedoel he;)! doe voorzichtig en tot gauw!

    dikke pakkerd!(K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Alexandra

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 120263

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: