Alweer een leuke dag bij In de Ruimte! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alexandra Wessels - WaarBenJij.nu Alweer een leuke dag bij In de Ruimte! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alexandra Wessels - WaarBenJij.nu

Alweer een leuke dag bij In de Ruimte!

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

10 Januari 2009 | Suriname, Paramaribo

Donderdag 08-01-2009

Vanmorgen ben ik weer om 06:00 opgestaan om naar In de Ruimte te gaan. om 07:00 was ik weer klaar met alles en ben ik naar de bus gelopen. en om 08:45 was ik weer bij In de Ruimte. Ik werd weer leuk ontvangen door iedereen:)
Ik ben in de keuken gaan kletsen en ze leren me veel over het Surinaams koken. Dus als ik weer in Nederland ben, ga ik dat eens even proberen haha! hopelijk kan ik die Surinaamse producten dan ergens vinden.
Daarna ben ik naar boven gegaan om iedereen te groeten.
Ik ben een spelletje skibbo gaan doen met Vanessa en ik heb er een paar bewoners bij gezet die het wel leuk vinden om te kijken, dat was wel heel gezellig.
Om 09:45 gingen we koffie drinken met het personeel.
Na de koffie ben ik even naar beneden gegaan en heb ik even gekeken bij de bewoners die aan het werk waren. Een jongen was bezig met schuren, en er waren een paar met de tuin bezig. En er was nog een meisje met de was bezig.
Ik vind het erg leuk om te zien dat de mensen zo’n plezier hebben in het werk. zo worden ze mooi bezig gehouden en ze zijn 2 dagen in de week vrij.
Daarna been ik naar boven gegaan en heb ik even geholpen bij de toiletgang. De collega’s hebben mij vandaag veel geleerd bij de toiletgang. Ik heb ook mee gekeken naar een paar speciale handelingen die de collega’s uitgingen voeren. En ik heb even meegekeken bij het op bed brengen van bewoners, daar heb ik ook veel van geleerd.
Om 13:00 lagen de bewoners op bed en ging het personeel pauze houden. ik had weer een lekker bord warm eten. Rijst, boontjes en soort gehakt.
Na het eten heb ik de 2 kleintjes gebaad en aangekleed. Dat vind ik erg leuk om te doen. echt zo lief die kleintjes! En ze beginnen al steeds meer aan mij te wennen.
Het was alweer 14:30 en eigenlijk wou ik naar de bus gaan maar ik had nog beloofd om een potje te dammen dus ik ben gebleven want wat ik heb beloofd moet ik doen natuurlijk en ik doe ze er een groot plezier mee, dan wil ik nog wel even wat langer blijven.
Om 15:00 waren we al klaar met dammen en ben ik gelijk naar de bus gegaan. toen ik weer in de stad was ben ik weer naar huis gelopen en ben ik nog wat winkeltjes gaan bekijken. En ik had ook nog een klein ongelukje. Ik moest tussen een auto en een scooter langs lopen en er was ruimte genoeg. Maar en was een Surinaams meisje die mij ineens heel hard aan de kant duwde… waarom weet ik ook niet. Ik viel tegen die scooter aan en samen met die scooter viel ik tegen de auto aan. er zat toen een dikke kras op die mooie auto maar ik had gelukkig niks. Dat meisje liep gewoon arrogant door…. En die man in de auto lachte gewoon tegen mij en zij: haha loop maar door hoor, niks aan de hand.. ik zij: maar die kras dan? En hij zij gewoon, geeft niks, kan gebeuren…
Nou.. ik was helemaal verbaast, in Nederland zou er waarschijnlijk een boze man uit de auto stappen en zou er verzekeringwerk van gemaakt moeten worden. dus ik ben maar gewoon doorgelopen haha.
Toen ik thuis was, ben ik gelijk gaan douchen, ik had het erg warm en daarna ben ik even wat gaan drinken en achter mijn laptop gegaan.

Vanavond heb ik om 07:00 Chip de taxi geld want ik ging even wat eten met Leonie en een vriendin van haar. Ik heb ze leren kennen toen ik bij Betheljada (een tehuis voor dubbel gehandicapten) ging kijken en toevallig vliegen we dezelfde dag terug naar Nederland. we hadden toen al even telefoonnummers gewisseld.
Om 07:15 hadden we afgesproken bij het pannenkoekenrestaurant. Ome jan e Tante Tineke hebben me toen nog gebeld!! Dat vond ik erg leuk!! :)
En het eten met de twee meiden was ook erg gezellig en we hebben heerlijk gegeten. het is leuk om de ervaringen over de gehandicapten uit te wisselen en om weer even over Nederland te praten. Want Nederland komt nu wel weer erg dichtbij zeg!! Ik ben de dagen gelukkig nog helemaal niet aan het aftellen want ik heb het hier in Suriname nog erg naar mijn zin! Ik heb wel een beetje een dubbel gevoel.. Eigenlijk wil ik nog helemaal niet terug naar Nederland omdat het hier helemaal geweldig is en alles is zo relaxt zonder stressen voor school, werk, stage verplichtingen enz.
Het weer is hier mooi, de mensen zijn leuk, veel te doen, werk is leuk, veel te leren, leuke tripjes enz… maar ik mis jullie allemaal in Nederland wel hoor!!!!!! Vooral mijn lieve vriendje!! Ik kan echt niet wachten om hem weer te zien haha!
Ik geniet hier nog mooi 2 weekjes want de tijd gaat zoooo ontzettend snel!
Het was een erg gezellige avond met de meiden en om 22:00 gingen we weer naar huis omdat ze er morgen weer vroeg uit moeten. Ik begin morgen middag om 2uur en dan blijf ik daar slapen. ze gaan morgen avond monopoly spelen en ze wilden heel graag dat ik er dan ook ben. Als ik hun er blij mee kan maken, dan wil ik natuurlijk graag komen en ik vind het zelf natuurlijk ook erg gezellig!

Toen ik thuis kwam, ben ik nog even tv gaan kijken en achter mijn laptop en daarna ben ik gaan slapen.

  • 09 Januari 2009 - 11:52

    Anneke En Wim (buren:

    Hallo Alexandra,

    Van ons de beste wensen voor 2009. Leuk te lezen dat het zo bevalt bij In de Ruimte. Je hebt vast al de nieuwe gasten ontmoet die gisteren zijn aangekomen (anders zie je ze binnenkort). Hoewel het de bedoeling was in januari naar Suriname te komen is dit uitgesteld tot 10 februari, en zullen wij je dan niet meer zien. Wij wensen je veel succes met de afronding van je studie en veel geluk samen met je vriendje. Geef Clayton op zijn verjaardag maar een brasa van ons.

    Groetjes van Anneke en Wim (bovenburen)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Alexandra

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 120254

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: